FANDOM

Malline:LajitietolaatikkoInformation-silk
Enkelit

Angels (Tenth Realm) from Original Sin Vol 1 5.1 0001

Nimi
Enkelit
Identiteetti

Universumi

Toimintakeskus

Kehotyyppi
Humanoidi

Silmät

Hiukset

Raajojen lukumäärä

Sormien lukumäärä

Varpaiden lukumäärä

Sopeutuminen
Siivet selässä

Alkuperä
Alkuperä

Kotiplaneetta

Synnyinpaikka

Luojat
Jason Aaron, Al Ewing, Lee Garbett

Ensiesiintyminen

Original Sin #5.1
(Heinäkuu 2014)

Enkelit ovat kymmenennen maailman, Hevenin, asukkaita. He ovat hyvin materialistisia ja itsekkäitä, joille kelpaavat vain materialistiset lahjat. He olivat pitkään eristyksissä muista maailmoista.

Historia Muokkaa

Enkelten periaate ("Ei mitään ei mistään. Kaikella on hintansa.") on vuosituhansia vanha. Kun enkeleillä oli vielä pääsy muihin maailmoihin, he saattoivat esimerkiksi auttaa ihmisiä, ja maksuksi vaativat fyysisen palkkion.

Hevenin enkelit ovat perinteisesti olleet asgardilaisten vihollisia, ja liittoutuneina jääjättiläisten kanssa. Enkelisodassa Hevenin ja asgardilaisten välillä enkelten kuningatar sieppasi Asgardin kuningasperheen tyttären. Kaikki luulivat enkelten tappaneen tytön, minkä vuoksi Odin erotti Hevenin eristykseen muista maailmoista ja Frigga tuomitsi kaikki enkelit kuolemanjälkeiseen orjuuteen Helissä.

Heven ja enkelit vapautuivat eristyksistään, kun Thor ja Loki avasivat sinne portaalin. Kun Thor paljastui asgardilaiseksi, asgardilaisia sydämiensä pohjasta vihaavat enkelit hyökkäsivät häntä vastaan. Loki siirtyi heidän puolelleen, ja he saivat vangittua Thorin.

Loki johti enkelten sotajoukot vanhaan Asgardiin, mutta kääntyikin heitä vastaan ja tuhosi laivaston. Hän haki Odinin apuun enkeleitä vastaan samalla, kun Thorin onnistui vapautua, ja hän kohtasi kadonneen siskonsa Angelan taistelussa. Odinin onnistui pysäyttää taisto, mutta kun enkelit saivat selville, ettei Angela olekaan enkeli vaan asgardilainen, he karkoittivat hänet Hevenistä.

Vaihtoehtoiset todellisuudet Muokkaa

Maa-14412Muokkaa

Maassa 14412 Hevenin poistuminen eristyksistä johti toiseen enkelisotaan asgardilaisten ja enkelten välillä. Maankin sankarit joutuivat keskelle tätä konfliktia, kun he kohtasivat Nick Furyn Kuussa Uatun kuoleman vuoksi.

Voimat ja kyvyt Muokkaa

VoimatMuokkaa

Lentokyky: Jokaisella enkelillä on siivet, joilla he voivat lentää.

KyvytMuokkaa

Enkelit ovat hyviä metsästäjiä.

Muuta Muokkaa

Hallitusmuoto: Monarkia
Kulttuuripiirteitä: Enkelit ovat äärimmäisen materialistisia ja itsekkäitä, eikä aineettomilla palkkioilla ole heille merkitystä. Heidän mielestään esimerkiksi kunnialla ei ole mitään arvoa. Miespuolisilla enkeleillä, joita kutsutaan anakoreeteiksi, ei ole siipiä ja he ovat hyvin harvinaisia (yksi syntynyt poikalapsi sataa tyttölasta kohden). Heitä pidetään vartioiduissa temppeleissä, joissa he rukoilevat kuolleiden, sieluttomien enkelten puolesta. Enkelit väärin luulivat, ettei kuolemanjälkeistä elämää ole.
Tiedettyjä enkeleitä: Enkelten kuningatar, Loriel, Sera

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki