FANDOM

Malline:HahmotietolaatikkoInformation-silk
Oikea nimi
Aliakset
Ikol, Chico, Trixie, Tarinoiden jumala

Sukulaiset
Buri (Tiwaz) (isoisoisä adoption kautta),

Bor Burinpoika (isoisä adoption kautta),
Bestla (isoäiti adoption kautta, luultavasti kuollut),
Gaea (isoäiti adoption kautta),
Mimir (isosetä adoption kautta),
Laufey (isä, kuollut),
Odin Borinpoika (adoptioisä),
Farbauti (äiti),
Frigga (adoptioäiti),
Cul Borinpoika (setä adoption kautta),
Vili Borinpoika (setä adoption kautta, kuollut),
Ve Borinpoika (setä adoption kautta, kuollut),
Sigyn (vaimo, erillään asuva, mahdollisesti kuollut),
Thor Odininpoika (veli adoption kautta),
Balder Odininpoika (veli adoption kautta),
Angela (sisar adoption kautta),
Hermod (veli adoption kautta),
Vidar Odininpoika (veli adoption kautta),
Bragi (veli adoption kautta),
Tyr Odininpoika (veli adoption kautta),
Loki (edellinen ruumiillistuma),
Kid Loki (edellinen ruumiillistuma),
Idunn (entinen käly adoption kautta),
Nanna (entinen käly adoption kautta),
Arkin (serkku),
Saatanan poika (poika),
Narvi (poika, kuollut),
Váli (poika, kuollut),
Tess Black (tytär),
Hela (luomus),
Fenris-susi (väitetty tytär),
Jormungand (väitetty poika),
Hoarfen (väitetty pojanpoika),
Sturm (väitetty pojanpoika),
Drang (väitetty pojanpoika),

Hoder (serkku adoption kautta)

Toimintakeskus

Henkilötiedot
Sukupuoli

Silmät

Hiukset

Status
Suuntaus

Kansalaisuus

Siviilisääty

Ammatti
Jumala, seikkailija, asgardilainen vakooja

Alkuperä
Universumi

Alkuperä

Luojat
Kieron Gillen, Stephanie Hans

Ensiesiintyminen

Loki (kutsuttu myös nimellä Ikol) on alkuperäisen Lokin kopio, joka korvaa häntä tällä hetkellä.

Historia Muokkaa

"I have a friend who believes in me. I have a brother whom I love. I am my own, and I will not sit long in any box built for me. These things are right. These things we'll keep. As for the rest... Let's tell a different story. Let's be something new."
― Loki, Loki: Agent of Asgard #13.

Ennen kuolemistaan Tyhjyyden käsissä Asgardin piirityksessä, Loki kehitteli suunnitelmia vapauttaakseen itsensä kohtalon kahleista. Hän sai Helan poistamaan hänen nimensä Helin kirjasta, jotta hän kuolemisen sijaan syntyisi uudestaan täysin uutena "Kid Lokina". Voidin käsissä kuoltuaan hän kuitenkin kuoli iäksi, eikä kukaan uusista Lokeista voisi olla se sama kuin alkuperäinen.

IkolMuokkaa

Loki creates ikol

Loki muuttaa vanhemman itsensä kaiun Ikoliksi.

Kun Kid Loki ratkaisi arvoituksen, hän päätyi salattuun kammioon josta löysi vanhemman itsensä kaiun. Henki paljasti, että hänen kuolemansa ja uudelleensyntymänsä olivat osa mutkikasta juonta, jonka Loki oli kehittänyt ennen kuolemaansa. Palatakseen hänen täytyi ensin kuolla. Kun se oli tapahtunut, henki välitti nuorelle Lokille viestin: aiemmassa inkarnaatiossaan Loki varmisti, että pahuuden uhka kestäisi ikuisesti myös hänen ollessa poissa, ja että tämä henki oli tullut auttamaan poikaa niinä vaikeina aikoina. Kid Loki ei kuitenkaan halunnut olla osallisena tähän, vaan hylkäsi ehdotuksen ja muutti vanhemman itsensä kaiun harakaksi. Hän nimesi linnun Ikoliksi ja teki hänestä apurinsa.

Kid Loki, joka oli päättänyt olla tulematta menneisyyden itsensä kaltaiseksi, ryhtyi seikkailemaan saadakseen Thorin ja kaikkien muiden luottamuksen. Näihin seikkailuihin kuului Maailman sydämen piilottaminen jotta Galactus luovuttaisi sotansa Asgardia vastaan, Midgardin Käärmeeltä pelastamisen auttaminen, Thorin herättäminen kuolleista, Daimon Hellstromin auttaminen ihmisten pelastamisessa Painajaiselta, auttaminen sodassa Manchester-jumalten aknssa ja Thorin ja Leah'n auttaminen Surturia vastaan. Ikol ei kuitenkaan pitänyt uuden inkarnaationsa pyrkimyksistä olla oma henkilönsä uudella luonteella.

Old Loki reveals truth JIM645

Ikol paljastaa juonensa.

Surturin tappamisen jälkeen nuori Loki oli viimein saavuttanut muiden vaikeasti tavoitettavan luottamuksen. Silloin Loki ja Leah löysivät Daimonin Leah'n luolasta, ja Daimon kertoi Mefiston saaneen käsiinsä Pelonkruunun. Loki mietti olikohan hänet petetty, ja huomasi Ikolin kadonneen. Leah puolestaan käski Lokia lopettamaan teeskentely, sillä he molemmat tiesivät "Ikolin" olevan olemassa vain Lokin päässä. Loki lähti luolasta ilmoittaen, että saattaa olla poissa jonkin aikaa.

Elder Loki takes over JIM645

Ikolin ensihetket nuoren Lokin ruumiissa.

Kohdatessaan Ikolin jälleen tämä kertoi Lokille, että oli pyytänyt Telleriä antamaan tiedot pelonkruunusta Mefistolle, jotta hän voisi hallita kaikkia helvettejä, ja ainoa tapa pysäyttää juoni ja tuhota kruunu olisi tuhota tämä Lokin inkarnaatio ja antaa Ikolin ottaa vallan hänen ruumiistaan. Ikol antoi Lokin käydä kolme keskustelua ennen loppuaan, muttei paljastaa mitään.

Kun Loki oli lähettänyt Leah'n turvaan Lokilta itseltään, ja onnistumatta yrittänyt saada Brünin tuhoamaan hänet ja Thorin tappamaan hänet mikäli hän muuttuu pahaksi, Loki kohtasi viimein menneisyyden itsensä. Hän kysyi, mitä tapahtuisi sen jälkeen, kun Ikol ottaisi hänen kehostaan vallan, ja Ikol kertoi Pelonkruunun katoavan ja kaikkien elävän turvassa ja onnellisina. Loki tunnisti tämän valheeksi ja kertoi ettei vanhempi Loki (Ikol) voisi koskaan muuttua, sillä muut eivät sallisi sen tapahtua. Kid Loki oli kuitenkin muuttunut, ja täten Ikol oli hävinnyt pelin. Loki otti harakan käsiinsä, söi sen ja ilmoitti voittaneensa silloin, kun Ikol otti vallan hänen kehostaan.

Uusi Loki otti sarvipäisen päähineensä käsiinsä tuntien heti syyllisyyttä nuoren Lokin tappamisesta.

Nuoret Kostajat kokoonMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki