FANDOM

Malline:SarjakuvatietolaatikkoInformation-silk
Nimi
"Here Is the Sub-Mariner!" (1. tarina)
"Origin of the American Ace" (2. tarina)
Julkaistu
Huhtikuu 1939

Päätoimittaja
Lloyd Jacquet

Kansi
Fred Schwab

Tarina
Bill Everett (1. tarina)

Piirrokset
Bill Everett (1. tarina)
Paul Lauretta (2. tarina)

Tussaus
Bill Everett (1. tarina)
Paul Lauretta (2. tarina)

Kirjailu
Bill Everett (1. tarina)

Leikkaus
Lloyd Jacquet (1. tarina)

Edellinen osa
Seuraava osa

Here Is the Sub-Mariner! Muokkaa

Esiintymiset Muokkaa

Päähahmot:

Sivuhahmot:

Muut hahmot:

Rodut ja lajit:

Sijainnit:

Ajoneuvot:

JuoniMuokkaa

Sukeltaja pelatusalus S.S. Recoverylta tutkii hylkyä löytääkseen aarteen, jolloin hän löytää veitsen ja kutsuu alas toisen sukeltajan. He tutkivat hylkyä, jolloin Namor Sukeltaja hyökkää heidän kimppuunsa. Hän puukottaa toista ja murskaa toisen sukelluskypärän. Namor tuhoaa myös aluksen propellit, ajaen sen karille. Hän palaa vedenalaiseen kotiinsa, jossa häntä tervehtii "Pyhä", joka kehuu häntä hyökkäyksestään ihmisiä vastaan. Namor tuo sukeltajien ruumiit palkintonaan. Myös hänen äitinsä Fen onnittelee häntä koston sodan päättäväisestä aloituksesta. Namor kysyy häneltä, miksi heidän kansansa vihaavat maan valkoisia ihmisiä niin paljon.

Fen selittää, että vuonna 1920 tutkimusalus nimeltään Oracle matkusti Etelämantereelle ja teki siellä "tutkimuksia" räjähteillä, jotka tappoivat useita heidän kansalaisiaan. Koska Fen näytti eniten ihmiseltä, hänet lähetettiin tutkimaan mitä oli meneillään. Hän rakastui komentaja Leonard McKenziehin ja tuli raskaaksi. Merimiehet eivät ymmärtäneet, kuinka Fen kykeni uimaan jääkylmässä vedessä. Fen oppi ihmisten kieltä ja lähetti veden alle viestejä, että valkoisen miehet olivat heille liian vahva vastus, mutta he lähettivät silti armeijan taistelemaan. Valkoisten miesten pommitus tuhosi suurimman osan heidän kansastaan ja nyt, 20 vuotta myöhemmin, he ovat jälleen valmiita hyökkäämään maan ihmisiä vastaan, ja Namor tulisi aloittamaan tämän sodan.

Origin of the American AceMuokkaa

EsiintymisetMuokkaa

Päähahmot:

Viholliset:

Muut hahmot:

Sijainnit:

Ajoneuvot:

JuoniMuokkaa

Katso Marvel Mystery Comics Vol 1 2 ja Marvel Mystery Comics Vol 1 3.

Muuta Muokkaa