FANDOM

Malline:HahmotietolaatikkoHahmotietolaatikko
Nanna

Oikea nimi
Nanna

Jäsenyys

Toimintakeskus

Henkilötiedot
Sukupuoli

Silmät

Hiukset

Kansalaisuus

Siviilisääty

Ammatti
Hedelmällisyyden ja kauneuden jumalatar

Alkuperä
Universumi

Alkuperä
Jumala

Synnyinpaikka

Kuolinpaikka

Luojat
Mark Gruenwald, Ralph Macchio, Keith Pollard

Ensiesiintyminen
Viimeinen esiintyminen

Thor #305
(Maaliskuu 1981)
Loki #3
(Helmikuu 2011)

Nanna oli asgardilainen hedelmällisyyden ja kauneuden jumalatar.

Historia Muokkaa

Sen jälkeen, kun Balder oli torjunut nornikuningatar Karnillan, Karnilla järjesti juonen kostaakseen ja voittaakseen hänen kätensä. Karnilla järjesti tapaamisen Nannan ja Balderin välillä asgardilaisella markkinapaikalla, ja kaksikko rakastui pian toisiinsa. Kun Balder ja Nanna olivat täysin omistautuneet toisilleen, Karnilla sieppasi heidät ja uhkasi Balderia vahingoittavansa Nannaa. Vaihtokaupaksi hänen kädestää avioliitossa Karnilla vannoi, ettei Karnilla vahingoittaisi Nannaa suorasti tai epäsuorasti. Balder suostui vastahakoisesti.

Nanna vapautettiin Asgardiin, muttei hän voinut antaa Balderin tehdä tätä uhrausta hänen vuokseen. Nanna palasi Nornheimiin Odinin kahdeksanjalkaisella ratsulla Sleipnirillä keskeyttämään häät. Nanna haastoi Karnillan antaman lupauksen puukottamalla itseään kuolettavasti rintaan. Näin Nanna oli haavoittunut Karnillan tekojen luoksi, ja Balder julisti surullisena itsensä vapaaksi valasta naida Karnilla. Karnilla epäröi, mutta antoi sitten periksi ja päästi Balderin lähtemään Nornheimista kuolleen rakkaansa kanssa rauhassa.

Nanna sai suuresti kunnianosoituksia asgardilaisilta hautajaisissaan.

Myöhemmin Balder kohtasi Nannan Helissä, mutta Nanna yritti tappaa hänet. Hän kertoi Balderille, ettei koskaan oikeasti rakastanut häntä, vaan tappoi itsensä koska oli kyllästynyt elämään ja halusi nyt viedä Balderin mukanaan. Balderin jo mentyä ja Thorin voitettua taistelun Helaa vastaan Nanna kertoi Thorille Helin sielujen olevan Helan käskyjen vallassa, ja että Nanna huijasi Bladeria, jotta Balder jättäisi hänet taakseen eikä kuolisi Nannan vuoksi.

Voimat ja kyvyt Muokkaa

KyvytMuokkaa

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki