FANDOM

Malline:HahmotietolaatikkoInformation-silk
Oikea nimi
Nykyinen alias
Elohopea

Identiteetti

Sukulaiset
Äiti
Pikkusisko
Erik Lehnsherr (mahdollisesti isä)

Henkilötiedot
Sukupuoli

Silmät

Hiukset

Status
Suuntaus

Kansalaisuus

Ammatti
Varas

Alkuperä
Universumi

Alkuperä

Luojat
Bryan Singer, Simon Kinberg, Matthew Vaughn, Jane Goldman

Ensiesiintyminen

X-Men: Days of Future Past
(20. toukokuuta 2014)

Peter Maximoff tai Elohopea on mutantti, jonka voima on todella nopeasti liikkuminen.

Historia Muokkaa

Peter Maximoff oli jo vuonna 1973 tietoinen voimistaan juosta hyvin nopeaa. Peter alkoi varkaaksi, mikä kiinnitti nopeasti viranomaisten huomion, kun hän piilotti lukuisia varastettuja tavaroita äitinsä kellariin.

Eräänä päivänä hänen luonaan vierailivat Charles Xavier, Logan ja Henry McCoy, jotka esittivät hänelle ehdotuksen vapauttaa toinen mutantti hyvin vartioidusta vankilasta Pentagonin alla. Hänen tehtävänään oli mennä syvälle laitoksen uumeniin ja vapauttaa siellä Magneto sellistään samalla, kun muut harhauttivat vartijoita. Peterin nopeudesta oli hyötyä, kun joukko vartijoita yritti ampua pakenevaa joukkiota. Hän vain juoksi ympäri huonetta siirtäen luodit osumaan harhaan ja saaden vartijat lyömään itseään.

Tehtävän jälkeen Peter jäi kotiinsa muun ryhmän lähtiessä Pariisiin. Hän katsoi myöhemmin televisiosta ryhmää estämässä tapauksia, joilla saattaisi olla maailmanlaajuisia seurauksia.

Voimat ja kyvyt Muokkaa

VoimatMuokkaa

Yli-inhimillinen nopeus: Peterin keho toimii hyvin korkealla nopeudella. Hänen juoksunopeutensa on nopeampi kuin luodilla ammuttuna 9mm pistoolilla. Koska hän liikkuu nopeammin kuin ihmissilmä voi nähdä, voi häntä erehtyä luulemaan teleporttaajaksi. Ammuttujen luotien siirtelyn lisäksi Peter pystyy rikkoomaan paksua lasia lyömällä sitä käsillään todella nopeasti. Myös hänen aivonsa toimivat supernopeudella, joten nopeasti juostessaan kaikki muu näyttää hänelle olevan hidastettua.

Välineistö Muokkaa

VarusteetMuokkaa

Peter käyttää monia esineitä apunaan, jotka saavat uusia käyttötarkoituksia hänen nopeutensa ansiosta. Peterin välineisiin kuuluvat muiden muassa suojalasit, stereovyö ja rulla ilmastointiteippiä.

Muuta Muokkaa

  • Elohopeaa näyttelee X-Men: Days of Future Past -elokuvassa Evan Peters. Hän palaa Elohopean rooliin tulevassa elokuvassa X-Men: Apocalypse.
  • Elohopean rooli X-Men: Days of Future Pastissä on aiheuttanut kaksi kiistaa. Toinen koskee hänen pukuaan ja ulkonäköään, jotka saivat kovan vastaanoton. Toinen kiista koskee toista versiota Elohopeasta Avengers: Age of Ultron -elokuvasta Aaron Taylor-Johnsonin esittämänä, joka sai jotkut fanit uskomaan elokuvien olevan yhteydessä toisiinsa.

Trivia Muokkaa

  • Kun Peter kuulee Magneton kyvyistä, hän kertoo äitinsä "kerran tunteneen miehen joka pystyi tekemään samoin". Tämä on viittaus sarjakuviin, joissa Elohopea on Magneton lapsi. Sitä, onko tämä Elohopea myös Magneton poika, ei ole varmistettu.
  • Toisin kuin Maan-616 vastineensa, tämä versio Elohopeasta on rennompi ja huolettomampi. Hänet kuitenkin nähtiin suojelevan siskoaan kuten sarjakuvissakin, kun he katsoivat Magnetoa TV:stä.

Linkit Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki